Eleanitz Proiektua

HIZTUN ELEANITZAK HEZTEN

Euskaratik abiatuta, hiztun eleanitzak hezteko helburuz, Laskorain ikastolak bere egin zuen ELEANITZ proiektua 1991/92 ikasturtean.

Egitasmo honen xede nagusiak anitzak dira. Besteak beste, hizkuntzak menderatzea Europan integratzeko eta  bizitzeko beharrezkoa izanik, euskara eta gaztelaniaz gain, beste hizkuntzen ezagutza eta erabilera erdiestea eta eleaniztun izateak dituen abantailez baliatzea: komunikaziorako gaitasuna handitzeko, hizkuntzak erraztasunez ikasteko, pentsaera kreatiboagoa bultzatzeko eta, ondorioz, pertsona adimenez malguak hezteko.

Hori guztia lortzeko murgiltze goiztiarra izanik  biderik aproposena, gure ikasleak 4 urterekin hasten dira ingelesa lantzen, eta 12 urtetik aurrera frantsesarekin aritzeko aukera ere badute. Hasiera batean jolas, abesti eta ipuinen bidez egiten da, eta pixkanaka-pixkanaka, elkarren arteko komunikazio arrunta ingelesez edo frantsesez izateaz gain, eskola gaiak jorratzeko erabiltzera ere iristen da, ingelesaren kasuan, behintzat. Hau da, ingelesa beste arlo batzuk ikasteko hizkuntza bilakatzen da, horien artean: GIZARTE, IKT, MUNDU GARAIKIDEKO LITERATURA eta MUNDU GARAIKIDERAKO ZIENTZIAK ikasarloak.

ADINA INGELESA/INGELESEZ FRANTSESA
4-6 Ready for a story
6-8 The Adventures of Hocus and Locus
8-10 Story Projects
10-12 The Explorers
12-14 EKI Subject Projects en Spirale
14-16 en Spirale
  • INGELESA B2
    (FIRST CERTIFICATE mailako prestakuntza)
  • SCIENCE CULTURE (mundu garaikiderako zientziak)

Material propioa

B1

Atzerriko bi hizkuntza horiek indartzeko eta eleanitz proiektuaren helburuetara iristeko eskola trukeak ere baditugu: frantsesa ikasten duten ikasleen kasuan, urteak dira Bretainiako  eskola batekin egiten dugula eta ingelesaren kasuan, berriz, Erasmus + egitasmoan murgildurik gabiltza.

ETWINNING PROIEKTUAK

DBH 4. Mailako “IKTak ingelesez” ikasgaia hautatu duten ikasleek eTwinning proiektuetan parte hartzen dute. eTwinning Erasmus+ programaren atala da, Europar Batasunak hezkuntza, prestakuntza, gazteria eta kirolerako duen programaren atala. Bere helburua eTwinning-en parte hartzen duten herrietako irakasle-ikasleen arteko ideia trukea eta lankidetza sustatzea da eta  IKTen bidez harremanak erraztea.

Hauek 2 proiekturen adibideak dira:

• “Similar or different cultures? Let’s find out” Turkiako Kayı Okulları ikastetxearekin elkarlanean. Gazteek dituzten zaletasun kulturalen inguruko informazioa trukatu dute.

• “Teens Time”, Europako sei ikastetxeekin batera gazteek gazteentzat idatzitako aldizkari digital batean eging dute lan. Hauek dira ikastetxeak:

• Slovakiako Gymnázium.

• Toledoko IES Enrique de Arfe.

• Italiako IISS S. Pertini - L. Montini - V. Cuoco

• Lithuaniako Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija